Tuesday, June 3, 2008

:: Penantian Satu Penyeksaan ::

Salam,

Penantian satu penyeksaan.. Tapi bera mata memandang, berat lagi bahu yg memikulnya..

Smlm (02/06/2008) aku emergency leave sebab kene temankan adik aku yg sakit nak bersalin.. Pepagi dah pergi Hospital Sultan Ismail.. Sampai sane trus kene masuk bilik saringan.. Lepas doctor check, doc kater dah bukak 2cm.. Then, doc suruh tunggu untuk arrangekan masuk wad.. nak tunggu derang arrange masuk wad amik mase 2 jam!!.. Tunggu lagi dan lagi.. Muke adik aku dah x tentu arah.. manahan sakit perut yg sekejap dtg..sekejap pergi.. Kesian dia..

Lps dua jam menunggu, aku pergi daftar masuk wad.. Mula2 request untuk masuk wad kelas 2 tapi kerani tue cakap kelas 2 dah full.. then dia tempatkan adik aku kat kelas 3.. Nie kes tumpang wad katenya.. Kerani tue cakap kene tunggu kelas 2 kosong then transfer dr kelas 3 ke kelas 2.. Tunggu lagi!!!..

Pagi tdi (03/06/2008) pukul 4 pagi husband adik aku sms aku cakap adik aku dah kene masuk labour room sbb dah bukak 6.5cm.. Aku dah seram sejuk dah bila dapat tau.. trus aku x bole lelap.. Kul 5 pagi aku sms lagi adik ipar aku tanya 'dah bersalin ke lom?'.. Adik ipar aku cakap lom lagi.. Setiap jam aku call dia tny soalan yg same.. Pukul 10 pagi tadi adik ipar aku cakap dah bukak 8cm.. Doc suh tunggu bukak sampai 10cm.. 'Ape doc?? kene tunggu lagi?? Ya Allah.. Sabo jek la..Aku x tau mcm mane keadaan adik aku kat labour room tue.. nak call x bole.. Sampai sekarang nie, time aku tulis entry nie pon (12:15tgh ari) adik aku still tak bersalin lagi..

Susah nyer nak jadik seorang IBU.. Begitu berat tanggungjawab yang harus dilaksanakan..

[ Semoga Adikku & babynya selamat..Ya Allah.. Kau lindungilah mereka..Aminnn ]

Salam.. Addioosss..

No comments: