Monday, May 26, 2008

:: Pesanan Dari Seorang Sahabat ::


Sahabatku,
Jika hari ini aku terlalu gembira,
Sedarkanlah aku dgn amaran2 Allah.
Jika ku bersedih tanpa kata,
pujuklah aku dgn tarbiah Pencipta.
Jika ku lemah,
Sedarkanlah agar aku berubah.
Dan jika esok ku lena tanpa terjaga,
Iringlah lenaku dgn kalungan doa..
Berjanjilah sahabatku,
Ukhwah kita utk selamanya..

"Kadang² Allah sembunyikan matahari..
Dia datangkan petir dan kilat..
kita menangis dan tertanya-tanya,
ke mana hilangnya sinar..
Rupa²nya.. Allah nak hadiahkan kita pelangi.."

"Cinta yang disemadikan tidak mungkin layu selagi adanya imbas kembali.
Hati yang remuk kembali kukuh selagi ketenangan dikecapi.
Jiwa yang pasrah bertukar haluan selagi esok masih ada.
Parut yang lama pastikan sembuh selagi iman terselit di dada..."
[Sahabatmu suka kepadamu,tetapi tidaklah tiap-tiap orang yang suka kepadamu itu sahabatmu ]
Salam...Addiosss!!!

2 comments:

Rindu Leia Jacinta said...

Aduhh... syahduh sungguh enrty kali ini... iskk iskk...

"Begitu mudah untuk berpaling tadah dari ikatan persabahatan ini duhai sabahatku... tetapi terlalu payah untuk saya temukan yang sesetia dan setulusmu."

Engkau yang terpilih!!

I put my trust on you, and it's for you to keeps my Dear.

-Aku Di Hatimu-

HaNiM @ iTa said...

Terima kasih daun keladi yer..
terharu sungguh aku..ahaakkss..
terharu kerana aku terpilih..

ko pon same..
akan ku lakukan ape saje demi kebahagiaanmu..cewahhh..!!!