Wednesday, May 7, 2008

:: Novel ::

Salam,

Sebenarnyer aku nie bukannyer pandai sangat nak mereka ayat-ayat untuk tatapan korang nie.. tapikan redah jerrr!!! Nak citer pasal novel nie..Bukan ape.. ekceli aku baru jek lps g merayap kat blog-blog novelis Alaf 21.. Kagum sungguh aku ngan mereka-mereka nie..ader jek idea derang nie nak tulis novel.. lps satu-satu..

Aku nie kan dulu suka banget bace novel-novel Alaf 21 nie.. Novelisnyer semua best-best..Novelis kegemaran aku ialah Aisya Sofea, Nea Azalea, Norhayati Berahim, Bikash Nur Idris, Lynn Dayana, Damya Hana & Sri Diah. Ingat lagi first novel aku beli ialah "Kau Yang Satu - Nea Azalea".. Setat dari novel nie aku jadik addict nak bace novel.. Setiap bulan aku mesti beli 1 novel.. Dah menjadi kewajipan.. Kalau x beli mcm terasa kelainan tue.. Tue citer dolu-dolu la kan..

Skang pulak dah lame aku tak beli novel. Bukan x nak beli tapi kesempatan untuk aku membaca novel nie dah terbatas.. Nie pon sejak dua menjak nie.. Sejak aku terjebak ngan bisness unit trust.. Aku dah tak der mase untuk membace novel..Agaknyer kalau aku bace dengan keadaan aku yg sibuk skng nie mungkin mengambil mase dalam seminggu untuk aku habiskan satu novel.. Berbanding dengan dulu.. bile dah setat bace raser mcm tak mo stop.. dalam 1 hari jek bole khatamkan satu novel.. Macam mane nak ader mase lepas opis hour jek, mesti ader appointment nak jumpe client untuk unit trust.. kekadang sampai umah tgh mlm kul 12.. Tue hari-hari bekerja.. Kalau public holiday pulak mesti ader jek roadshow unit trust nie untuk aku attend.. Sebab untuk roadshow nie aku gerak under group.. So, komitmen kene ada.. Best gak wat unit trust nie..Ramai org aku jumpe...Aku jugak semakin ramai kawan..

Isshh... mcm panjang pulak aku merepek kali nie erk.. nanti aku upload gambar koleksi novel-novel aku tuh.. sampai dah x der tempat nak letak dah novel-novel nie.. huhuhuhu..
Oklah.. Adiioss.. Sampai Jumpe lagi...

4 comments:

Rindu Leia Jacinta said...

It's been a while since the last purchased of a Novel!

Can't even remember Novel tu tajuk apa ahahaha...

I do love Novels... since then I've tried to write my own Novel... but it's harder than apa yang saya bayangkan.

Hafta think the proper ayat/perkataaan darn! I'm not really good when it comes to Bahasa thingy!

You should try to write yours too dear :)

-Aku Di Hatimu-

HaNiM @ iTa said...

Berangan erk aku nak tulis novel.. aku x der bakat mcm tue la..
bakat untuk membaca novel sampai abis ader la.. :p~

Anonymous said...

dia nak tulis novel....lambat lah..x tahulah kalau ada bakat terpendam...dia mmg x pandai nak menulis mcm tu...tapi x tahu pulak dia pandai buat ayat mcm tu...hehe

HaNiM @ iTa said...

hati siapa ~ tau x pe erk...sesungguhnya dirimu mengenali siapa diriku.. ahakss..