Friday, July 11, 2008

:: Doa dari Hamba-MU ::

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang

Ya Allah, seandainya telah engkau catatkan
Dia milikku, tercipta buatku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan antara kami
Agar kemesraan itu abadi...

Ya Allah yang Maha Mengasihani
Seiringkanlah kami dalam melayari hidup ini
Ketepian yang sejahtera dan abadi
Maka jodohkanlah kami...

Tetapi, Ya Allah
Seandainya telah Engkau takdirkan
Dia bukan milikku
Bawalah dia jauh dari pandanganku
Luputkanlah dia dari ingatanku
Dan peliharalah aku dari kekecewaan...

Ya Allah yang Maha Mengerti
Berikanlah aku kekuatan
Menolak bayangnya jauh ke dada langit
Hilang bersama senja yang merah
Agar aku sentiasa tenang dan bahagia
Walaupun tanpa dirinya di sisi...

Dan, Ya Allah
Kau gantikanlah yang telah hilang
Meskipun tidak sama dengan dirinya...

Ya Allah yang Tercinta
Pasrahkan aku dengan takdirmu
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik untukku...

Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui
Segalanya yang terbaik buat hambaMu ini
Ya Allah cukuplah Engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku
Di dunia dan akhirat...

Dengarkanlah Ya Allah
Rintihan dari hambaMu yang amat daif ini
Janganlah engkau biarkan aku sendirian
Di dunia ini mahupun di akhirat

Janganlah Engkau menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran
Maka berikanlah aku seorang pasangan yang beriman
Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup
Dan, kurniakanlah padaku keturunan yang soleh dan solehah

Ya Allah, berikanlah kami kebahagiaan di dunia dan akhirat
Dan peliharalah kami dari azab api nerakaMu
“Ya Allah sesungguhnya aku menyerahkan diriku kepadaMu
Dan menghadapkan wajahku ke hadapanMu
Menyerahkan persoalan-persoalan hatiku kepadaMu
Aku berlindung kepadaMu kerana aku senang dan takut kepadaMu
Tidak ada tempat berlindung dan tempat kembali kecuali kepadaMu
Aku beriman kepada kitabMu yang Engkau turunkan dan,
Aku beriman kepada Nabi-Mu yang Engkau utuskan
Maka berkat Engkau yang Maha Tinggi, Engkau yang Maha Kaya
Sedangkan aku hamba yang paling miskin
PadaMu aku mohon ampun dan aku bertaubat kepadaMu, Ya Allah aku memujaMu,
Kau berikanlah aku mimpi yang benar, bukan mimpi yang bohong, berilah aku mimpi yang baik dan menggembirakan, bukan yang menyedihkan , mimpi yang berguna bukan yang menyengsarakan...”
Amin.. Ya rabbal alamin...
Salam.. Addiiooss!!..

2 comments:

SiR KinG TiGeR said...

Simanis !

Semuga dimakbulkan Nya doa mu. Selamat berjaya, saja jalan jalan sini.

DatOK ZeQ
Kelang Jaya, Selangor
www.zeqviews.blogspot.com
http://datokzeq.blogspot.com
http://yarostarak.blogspot.com

HaNiM @ iTa said...

Salam datok zeq,

Amin...
Good luck juga untuk datok zeq dlm ape jua yg diceburi..

Rajin2 ler jenjalan ke sini.. :)

Salam,
~ HaNiM ~